Viimsi vallavanem Illar Lemetti (Reformierakond) saatis 29. oktoobril vastused Kogukondade Viimsi volikogu liikmete Ants Ermi, Tanel Ojangu ja Ivo Rulli arupärimisele seoses Randvere külas kallasraja mitteläbitavusega.
Toome alljärgevalt vastused ära täismahus ja muutmata kujul.
”Austatud volikogu liikmed
Tänan arupärimise eest ja vastan küsimustele nende esitamise järjekorras.
1. Kuidas on võimalik, et Viimsi vallavalitsus pole enam kui nelja aasta vältel leidnud reaalset lahendust kallasraja läbitavuse tagamiseks?
Olen teiega nõus, et kinnistu omanikuga suhtlemine, järelevalvemenetlus ja sobivate lahenduste otsimine ehitamisel ehituskeeluvööndisse kallasraja taastamiseks on nõudnud aega. Oleme aktiivselt otsinud kõiki pooli (maaomanik, Keskkonnaamet, vallavalitsus, elanikud) rahuldavat lahendust, milleni aga ei ole lihtne jõuda. Nüüd oleme loodetavasti jõudnud õiguslikult ja majanduslikult rahuldavale ning elanikele enim sobiva lahenduseni, mida hakkame ellu viima.
2. Viimsi vallavalitsus on tagasi lükanud Kogukondade Viimsi ettepaneku eraldada eelarvestrateegias 50 tuhat eurot truubi paigaldamiseks Randveres Kirikaia tee pikendusel asuvale eesvoolukraavile. Kui vallavalitsus pole selle ettepanekuga nõus, siis milline on vallavalitsuse konkreetne plaan Randvere külas Kirikaia teest mere poole jääval alal kallasraja läbitavuse tagamiseks?
Vallavalitsuse nimel tänan Kogukondade Viimsit ettepaneku eest eraldada eelarves 50 000 eurot kallasraja taastamiseks ning kinnitan, et ettepanek ei leidnud tuge vaid seetõttu, et vastavad vahendid olid juba 2025. aasta eelarvesse planeeritud. Mis puudutab kallasraja taastamise lahendust, siis vallavalitsuse Keskkonnaametiga kooskõlastatud plaan ja edasine tegevus on taastada kallasrada kraavi torutamisega. See on töö, mis kvalifitseerub maaparandussüsteemi ehitamisena (rajamine, rekonstrueerimine). Maaparandussüsteemi rekonstrueerimine on olemasoleva maaparandussüsteemi plaanilahenduse, kuivendus- või niisutusviisi või ehitise konstruktsiooni oluline muutmine, sealhulgas avatud eesvoolu asendamine kollektoreesvooluga, või ehitise tehnoloogiline ümberseadistamine. Maaparandusseaduse § 12 kohaselt tuleb eespoolnimetatud tööks tellida ehitusprojekt ja kooskõlastada see Põllumajandus- ja Toiduametiga, kes väljastab ehitusloa. Oleme alustanud projekti koostamise hankega – hinnaküsimine saadeti kolmele projekteerimisettevõttele 7.10.2024 ning pakkumusi ootasime 25.10.2024. Kuna hankele ühtegi pakkumust ei esitatud, siis saadeti uutele pakkujatele 29.10.2024 uus kutse.
3. Öelge palun konkreente kuu ja aasta, milla inimesed saavad Randvere külas Kirikaia teest mere poole jääval alal kallasrajal takistusteta liikuda?
Kui hange õnnestub, on võimalik projekti koostamisega alustada juba sel aastal ning ehitamiseni jõuda hiljemalt 2025. aasta II kvartalis juhul, kui ei tekki kohtulikke vaidlusi kinnistu omanikuga. Loodan, et 2025. aasta lõpuks saavad Viimsi elanikud kallasrada kasutada takistusteta, kuid rõhutan siiski veel, et selline plaan realiseerub vaid sujuva koostöö korral maaomanikuga. Kohtuvaidluse korral ei ole valmimise aega võimalik täpselt määratleda.”
Tunnuspilt: Randveres kallasrada läbilõikav eesvoolu kraav tänavu septembris.
Loe samal teemal:
“Vallavanem peab selgitama, miks kallasrada Randveres pole ikka veel läbitav”
Kui lugu meeldis, siis palun toeta sõltumatut kogukonnaportaali ning ANNETA.
Viimsi Uudised
Jaga: