11. aprillil pidas Eesti Merevägi Muuga lahes Kelvingi sadama lähistel kinni tanker „Kiwala“.
Transpordiamet viib hetkel laeval läbi erinevaid menetlustegevus, tuvastatud on ligi 40 puudust. Neist olulisemana toob Transpordiamet oma veebis välja kahtluse, et tankeril „Kiwala“ puudub lipiriik.
„Üks oluline probleem on kindlasti kahtlus, et laeval puudub lipuriik, mis tähendab, et laevale ei kehti ühegi riigi seadusandlus. Eesti teostas oma õiguste piires ja rahvusvahelistest kohustustest tulenevat ülesannet kontrollida ilma liputa sõitvat alust,“ selgitas Transpordiameti merendusteenistuse direktor Kristjan Truu. „Oleme pidevalt kontaktis laeva omaniku esindajaga ning loodame kiiretele lahendustele.“
“Kui on põhjendatud kahtlus, et laev on lipuriigita ehk ei oma õigust ühegi riigi lipu all sõita, on igal riigil vastavalt ÜRO mereõiguse konventsioonile õigus ja vajadusel kohustus see laev merel peatada ja teostada dokumentide kontroll, et tuvastada selle rahvuslik kuuluvus. Eesti on oma tegevuses järginud just neid rahvusvaheliselt tunnustatud norme ja tavasid,” kinnitas Truu.
Laev on ankrualas Muuga lahel ning seda on valvamas Merevägi. Kui korda saavad nii dokumendid kui ka tehnilised puudused, siis annab Transpordiamet peale korduskontrolli laevale loa oma teekonda jätkata.
Soome lahte suundus 10. aprillil kehtiva lipuriigi sertifikaadita naftatanker „Kiwala“. Laev esitas oma lipuriigina Djibouti, kuid endine lipuriik Djibouti oli illegaalsete tegevuste tõttu lipu ära võtnud. Lisaks puudus tankeril kindlustus ning see oli sanktsioneeritud Euroopa Liidu, Ühendkuningriigi, Kanada ja Šveitsi poolt varasema illegaalse tegevuse eest. Laeva sisenemisel Eesti majandusvööndisse võeti meeskonnaga ühendust ja suunati Eesti territoriaalvetesse kontrolli läbiviimiseks.
Tunnuspilt: “Kiwala” Kelvingi sadama lähistel 12. aprillil.
Kui lugu meeldis, siis palun toeta sõltumatut kogukonnaportaali ning ANNETA.
Viimsi Uudised
Jaga: