Tallinna abilinnapea avaldas skepsist Viimsi trammiliini suhtes

12. detsembri Kuku raadio Linnatunni saates avaldas Tallinna abilinnapea Andrei Novikov skepsist võimaliku Viimsi trammiliini lähiajal tuleku suhtes.

Alljärgnevalt toome ära Andrei Novikovi mõttekäigu mõningate stilistliste kohendustega.

Tallinna elanikke jääks võimaliku Viimsi trammitee äärde Pirital suurusjärgus 10 tuhat inimest./—/ Viimsi oleks veel oma 20 tuhande potentsiaalse kasutajaga. Aga Viimsi tegelikkus pole mitte nii suur, vaid umbes 10 tuhat Viimsi keskuse elanikku. Ehk siis kokku 20 tuhat antud trammiliini kasutajat.

Küsimus on, kes kannab kulud. Tallinnale oleks oma elanike seisukohalt hoopis perspektiivsem rajada trammitee näiteks Lasnamäele, Mustamäele, Õismäele, Põhja-Tallinnasse. Sisuliselt igas Tallinna linnaosas oleks potentsiaalseid kasutajaid kordades kui mitte kümnetes kordades rohkem.

Küsimus on ka finantseerimisvalemis. Kas Viimsi on valmis finantseerima trammitee taristu ehitust? Kusjuures finantseerima seda mitte lähtuvalt oma vallasisese liini pikkusest, vaid kasutajate arvust? Mis oleks õiglane.

Ühtlasi peaks Viimsi finantseerima ka veeremit. Üks asi on panna veerem liikuma 10 tuhandele kasutajale, teine asi on panna see liikuma 20 tuhandele kasutajale. Üks tramm maksab umbes 2,5 – 3 miljonit eurot, mis on võrreldav poole lasteaia rajamise maksumusega.

Kõik tahaksid saada omale infrastruktuuri. Aga kui omavalitsus hakkab arutama, mida see infrastruktuur talle tähendab – nii ühekordsete investeeringute kui jooksvate kuludena (depood, hooldus jm) – siis paraku naaberomavalituste huvi kaob ära. Isegi kui Tallinn maksab kinni enamuse investeeringutest.

Täies mahus on Kuku Linnatunni podcasti võimalik kuulata SIIT.

Viimsi Uudised

Jaga: