Täiendatud Viimsi vallavalitsuse kommentaariga!
Augusti keskel lõpetab Viimars liini nr. 260 teenindamise.
Viimsi Uudised palus seda kahetsusväärset arengut kommenteerida Viimars OÜ juhatuse liige Olev Vahuril.
„Liin nr. 260 on peale eriolukorra lõppemist töötanud ainult kahjumiga ja jätkamine viiks firma lihtsalt pankrotti. Oma rolli mängib siin ka Harju ÜTK, kes järjepidevalt oma graafikute tegemisel seab vaeslapse ossa just väikefirma Viimars OÜ. Aastaid seati just liini nr. 114 meie ette või meiega ühel ajal, kui leidsime eelmise aasta lõpuks mingi kokkuleppe siis hakati sama tegema valla siseliini V-1-ga,kus kellaajad on kas meiega ühel ajal või meist paar minutit varem.
Siiani jääb mulle arusaamatuks, miks Viimsi vald laseb toimida üheaegseid või enam vähem üheaegseid väljumisi 114 ja V-1, kui bussidel on ühesugused soodustused.
Pärast seda jälle pikem paus. Arusaamatuks jääb, miks Viimsi vald laseb sellel toimida, kuna enne graafikute muutusi lähevad need ka valda kinnitamiseks!?!
Viimars lihtsalt ei jaksa enam tuuleveskitega võidelda. Eks oma süü ole ka Covid-19-l, mis lõpetas koolide töö poolest märtsist ja paljud ettevõtted jäid kodutööle,“ selgitas Olev Vahur.
6. augustil saatis Olev Vahuri seisukohtadele kommentaari Viimsi vallavalitsuse kommunikatsiooni peaspetsialist Elis Mäeots:
“OÜ Viimars teostas Viimsi vallas kommertsvedusid. Kommertsliinide sõiduplaanid ehk mis ajal mis väljumine toimuks, koostab vedaja ise. Liinilubasid väljastab, kommertsliinide sõidugraafikuid kinnitab ja riiklikke liine haldab Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus. Seega ei ole viited Viimsi vallale antud kontekstis kohased.
V1 liiniga olid kommertsliinil üksikud kattuvused päevas, need olid seotud kas teiste liinidega või tööle jõudmise ja kooli minemise aegadega, milliste nihutamise / muutmisega oleks kaasnenud viimsilaste pahameel (kui näiteks tasuta kooli sõidu asemel oleks olnud vaid tasulise kommertsliini kasutamise võimalus).
Maakonnaliin 114 on riigi poolt doteeritav ja korraldatav liin. Liin taastati 2016. aastal Viimsi valla elanike soovil 20 ringiga tööpäeviti ja 10 ringiga puhkepäevadel. Liin on võetud elanike poolt hästi vastu. 2019. aastal lisandus juurde neli täiendavat ringi tööpäeviti ja üks ring puhkepäeviti (vastavalt riigieelarvelistele võimalustele).
Usume, et muudatused avalike liinide ja nende tihendamise osas ei ole kindlasti mõjutanud OÜ Viimars tegevust nii drastiliselt, et see oleks viinud ettevõtte sulgemiseni.
Alates 01.07.2018 tuli riigi poolt tasuta transport, kus raha eest pileti soetamise kohustus jäi ainult 20-62 aasta vanustele inimestele, kõigile teistele oli ühistransport tasuta. Paraku tõi see riiklik poliitika kaasa ka kommertsliinil sõitjate vähenemise ning see omakorda avaldas ilmselt mõju ka OÜ Viimars tegevusele ja põhjustas müügitulu vähenemise. 2020 kevadet mõjutas omakorda tugevalt koroonaviirusest tingitud eriolukord.
Kommertsliin ei ole avaldanud ühtegi soovi veootsi lisada, suuremat bussi kasutada, et Põhja-Eesti ÜTK saaks arvestada nõudlusele vastava teenuse tagamisega.
Nii Viimsi vallal kui ka Põhja-Eesti ÜTK-l on äärmiselt kahju, et kommertsliin lõpetab tegevuse, kuid kommertsliinid põhinevadki turusituatsioonil ja sõltuvad majandusest. Põhja-Eesti ÜTK on valmis antud liini kohta väljastama uue liiniloa, kuid siiani ei ole keegi selle vastu huvi tundnud.”
Foto: Viimarsi veeb.
Viimsi Uudised
Jaga: