Käesoleva sajandi alguses komeedina Eestis Superbike sõitjate kõrgliigasse sisenenud “mees Rohuneeme metsadest” Aivar Osa tuleb ringrajavõistlusele tagasi!
Maarja Osa postitas Facebooki augusti lõpus teate, et pärast kuueaastast pausi on Aivar Osa septembris Pärnus külje all Porsche ringrajal taas võistlustules.
See postitus ei tõmmanud käima mitte üksnes kohaliku ringrajasõitjate kogukonda, vaid ka kogukonnaportaali toimetaja. Ei juhtu just iga päev, et 58-aastane edukas ettevõtja läheb koos abikaasa ning juba kümmekond aastat tagasi soetatud bike’iga Eesti meistrivõistlustele jõudu võtma. Ning seda endast enam kui poole nooremate ning tänapäevast elektroonikat pungil pillidega meestega. Kõike seda pidi minema oma silmaga kaema ning nüüd saab septembri esimesel päeval nähtud treeningsõidu emotsioone jagada.
Eellugu – talente on meil ikka vaja!
Enne aga põige ajas tagasi 1970ndate algusesse, mil piiritsoon Viimsi poolsaarel algas tänase Rannarahva muuseumi juurest. Toona oli praeguse Püünsi Coopi eelkäija poe juhatajaks Laine Osa. Poeg Aivar oli emale poes abiks hommikust õhtuni ning sai teenistuse eest omale esimese võrri osta juba kuueaastaselt.
Poes sageli viina ostmas käinud kohalik miilitsa piirkonnavolinik Sergejev loomulikult nägi sealkandis uljalt võrril ringi kimavat poisikest. Aga kuna head suhted poejuhatajaga oli toona kõva valuuta, möönis ta nõukogude korra karmi käe rakendamise asemel vaid leebelt: “Talente on meil ikka vaja.”
Need sõnad osutusid prohvetlikuks, kui 31-aasatane Aivar Osa startis esmakordselt elus motospordi võistlusel – kõiki toonaseid tipptegija kokku tooval Kalevi Suursõidul. Ning pani oma sõidu pika puuga kinni. Talent, mida oli omal käel, kukkumiste ja vigastuste hinnaga veerandsajandi jooksul lihvitud peamiselt Rohuneeme teel, oli vaka alt välja löönud.
Kahekümne aastaga auhinnalaual üle 80 karika
Aivar Osa kodusel auhinnalaual on üle 80 karika (foto erakogust)
Aivar Osa on käesoleva sajandi alaguses teinud märkimisväärset karjääri nii Eesti kui teiste Euroopa riikide võistlustel.
Oma debüütaastal 1999 võitis ta tänavasõidu vabaklassis Kalevi Suursõidu ja tuli Eesti Karikavõitjaks. Samuti võitis ta Eesti Meistrivõistlustelt pronksmedali Superbike klassis, olles ühtlasi parim eestlane.
2011. aastal võitis Aivar Osa Eesti meistritiitli ja kuldmedali Superbike klassis.
Ühtekokku on Aivar Osa võitnud Eesti Meistivõistlustelt ühe kuld-, viis hõbe- ja kaks pronksmedalit. Rahvusvaheliselt on ta Soome Karikavõistlustel saavutanud teise koha ja Superbike klassis võitnud Balti Karikavõistlustel ühe esikoha ning Balti Meistrivõistlustel tulnud teiseks. Kalevi Suursõidu suurim saavutus on Superbike klassi 2. koht. Poodiumile on ta jõudnud umbes 70 korda.
Mis tõmbab vanameistrit rajale tagasi?
Oma seni viimase võitstluse tegi Aivar Osa kuus aastat tagasi. Nüüd on Aivar ja Maarja aastaid seinud bike’i taaskord osadeks võtnud, kõik hoolikalt üle kontrollinud ning vajaliku hoolduse järel taas kokku pannud. Ja ennäe – abikaasa hoolsal abil saab Aivar isegi aastatetaguse võistluskombenesooni selga!
Porsche ringrajal saab Aivar teha esimesed treeningsõidud uhkes üksinduses ning kiirused on juba täiesti arvestatavad.
Aivar suundub rajale:
Aivar võtab stardikoridorist väljudes kiirust üles:
Ent ikkagi jääb küsimus – miks ta seda kõike teeb?! Aivar selgitab seda talle omase otsekohesuse ning selgusega:
“Teen seda puhatalt iseendale positiivsete emotsioonide loomiseks. Just ringrajal kihutamine võimaldas mul paarkümmend aastat tagasi välja tulla sellest stressist ja surutisest, kuhu mind toonases struktuurides tegutsejad olid jõhkra paragrahviväänamisega surunud. Ja nüüd tunnen, et tahan taas oma ellu seda adrenaliini ning täielikke pühendumishetki vaid bike’ist maksimaalse välja pigistamisele,” selgitab Aivar.
Rohkem selgitust pole vajagi, vaadake Aivar Osa emotsioone pärast teist treeningsõitu septembri esimesel päeval:
Tulge võistlust vaatama!
Pühapäeval 7. septembril kell 12 algab Pärnu külje all Porsche ringrajal Eesti ja Balti meistrivõistluste suur finaal ajasõitudega, startide algus on 15.00. Võistlustulle läheb hinnanguliselt 100 sõitjat, kellest vanim ja kogenuim on Aivar Osa.
Tunnuspilt: Aivar Osa sõitis viimati Sauga ringrajal aastal 2019 (foto: Edgar Seemend)
Kui lugu meeldis, siis palun toeta sõltumatut kogukonnaportaali ning ANNETA.
Viimsi Uudised
Jaga: