Kodused toimetused aias on majapidamises igapäevase elu osa, kuid kas oled mõelnud, kuidas hooldada oma tööriistu nii, et nende eluiga oleks võimalikult pikk ning kasutamine turvaline?
Hooldada on odavam kui remontida! Kuid hooldus ei ole ainult süüteküünla, õhu- ja kütusefiltri vahetus.
“Vähemalt kord aastas peaks tööriistad viima professionaalse tehniku juurde hooldusesse, et välistada koduste vahenditega hooldustööde tegemisel tekkinud vigu’’ sõnab Profikeskuse tegevjuht Kermo Vahula.
“Koolitatud ja ajakohaste teadmistega tehnik suudab tuvastada võimalikke tõrkeid ning vahetada, puhastada ja määrida vajalikud detailid masinat kahjustamata,’’ lisab Kermo.
Olulised teadmised, mis on vajalikud enne kui mootorsaagi hooldama hakata:
- kõikide kinnikeeratavate detailide pingutusmomendid ning kas, kus ja millist keermeliimi tuleb kasutada;
- kuhu ja millist määrte tuleb panna, kui palju;
- karburaatori seadistamise põhitõed: mida teeb L, H või LA kruvi ning tehase seadistuste taastamiseks millist neist, millal, mis suunas ja kui palju keerama peab;
- elektroonilise karburaatori kalibreerimine pärast küünla ja filtrite vahetust.
Olulised oskused:
- kulumispiiri hindamine lõikevarustusel ning lõikeomaduste taastamine;
- rikete ennetamine;
- kõrvalekalded seadme töös;
- detailide demontaaž ja montaaž õiges järjekorras.
Olulised vahendid õigeks hoolduseks:
- vajalikud abinõud seadistamiseks ja mõõtmiseks;
- vajalikud juhendid ja dokumentatsioon;
- määrded, liimid, õlid, puhastusvahendid (sh vaigulahusti).
Profikeskuse tegevjuht Kermo Vahula selgitab, mis on need sagedased vead, mida nähakse hooldusse tulevate masinate remontimisel.
“Liiga kõvasti kinni keeratud süüteküünlad. See võib tihti lõppeda silindri vahetuse või uue sae ostuga. Süüteküünal pingutatakse üle, mille tulemusena rikutakse keere ja mõne aja möödumisel hakkavad gaasid küünlapesast lekkima,’’ sõnab Kermo.
Samuti on oluline, et filter poleks valesti paigaldatud. Kui õhufilter pole korralikult oma pesas või ei ole lõpuni kinni keeratud, siis võib seade aja jooksul hakata tolmu imema filtri vahelt. Samamoodi võib ka kütusefilter tulla kütusevooliku otsast ära. Kütusevoolik tõuseb kütuse pinnale ja seade ei käivitu enam.
Kermo selgitab: “Valedest töövõtetest tingitud vigastused on ka sage probleem. Näiteks on kerge vigastada kütusevoolikuid näpitsatega, kui pole õigeid abinõusid. Võib tekkida väga väike auk kütusevoolikusse, mille tulemusega imetakse lisaõhku, mida on hiljem raske diagnoosida ja avastada. Kui detailid paigaldatakse vales järjekorras võib juhtuda, et kruvide kinni keeramisel puruneb näiteks mootorikate.’’
Et vältida kruvidel ja poltidel peade mahakeeramisi, kruvide pessa katki keeramisi ja palju muid sagedasi vigu, mis isetegemisel ette tulevad, soovitame oma masinad viia hooldusesse, kus nendega tegelevad väljaõppe saanud spetsialistid.
Profikeskus on aia- ja metsatehnika müügi- ning hooldusega tegelenud üle 10-ne aasta. Profikeskusel on 3 esindust: Tallinnas, Haapsalus ja Paides. Profikeskuse teenindussalongid on mugavad ja annavad hea ülevaate kogu tootevalikust, tööriistad on esitletud tootegrupiti, sedasi on mugav leida omale sobivad tööriistad ja neid võrrelda.
Klienditeenindajad on oma ala spetsialistid ning valmis ostusoovitusi jagama ja nõustama erinevates küsimustes. Tallinna Profikeskuse kleinditeenindajast, Kaiest, saab pikemalt lugeda Profikeskuse blogist. Profikeskus keskendub peamiselt STIHLi kaubamärgiga toodete müügile ja hooldusele, kuid hooldab ka teisi kaubamärke.
Tutvu ka tootevaliku ja teenustega Profikeskuse uues e-poes.
Viimsi Uudised
Jaga: