Sisuloojad, kelle sõnal on ilumaailmas kulla hind

Me ei saa TikToki mõjust vaadata üle ega ümber – miljardite kasutajatega veebiplatvorm on sageli nutiseadmete kasutajate valik number üks nii meelelahutuseks kui ka värskete uudistega tutvumiseks.

TikToki kaudu näidatakse ja arvustatakse kõikvõimalikke erinevaid tooteid – autodest parfüümideni – ning täna tutvustame parfüümide ja ilutoodete arvustajaid, kes on sotsiaalmeediaplatvormi kulutulena vallutanud.

Maskuliinseid parfüüme tutvustab Jeremy Fragrance

TikToki parfüümidele keskendunud kogukond, mis kutsub end “parfüümtokiks” (PerfumeTok), on võtnud eesmärgiks tutvustada jälgijatele kõikvõimalikke klassikalisi ja värskelt turule tulnud parfüümvete ja lõhnavete variante. Üks saidi kasutajate poolt austatumaid parfüümiautoriteete Daniel Schütz ehk esinejanimega Jeremy Fragrance on võtnuks eesmärgiks taas populariseerida meeste lõhnad ja parfüümid. Jeremy Fragrance’i kasutajakontot jälgib TikTokis ligi üheksa miljonit parfüümihuvilist ning ka mehe sadade videotega YouTube’i konto on kogunud veidi üle kahe miljoni jälgija.

Jeremy Fragrance loob erinevatesse hinnaklassidesse kuuluvatele parfüümidele ja lõhnavetele põhjalikke ja kaasahaaravaid ülevaateid, mis keskenduvad põhiliselt parfüümide aroomibukettide kirjeldamisele ning juhistele, kust parfüüme kõige soodsamalt hankida (sageli koostööna koos erinevate ilukaubamajadega). Muide, sisulooja toob vahepeal välja ka odavamad alternatiivtooteid, mille lõhnabukett imiteerib populaarseid ja luksuslikke parfüüme tootjatelt Giorgio Armani, Paco Rabanne ja Jean Paul Gaultier, kuid mille hinnasildil näeb tunduvalt madalamaid numbreid.

Mari Maria õpetab jumestama ja tutvustab trenditooteid

Eestipärase nimekombinatsiooniga brasiillanna Mari Maria alustas oma teed ilublogijate maailma tippu juba kümmekond aastat tagasi ning tegi oma esimesed YouTube-videod juba aastal 2014. Vaid kolme aastaga kogus neiu nii kodumaal kui ka siin- ja sealpool ookeani korraliku jälgijaskonna ja 2017. aastal sai Mari Maria idee luua oma isiklik meigitoodete bränd. Brasiillased jumaldavad noort ilublogijat ja 2019. aastal ülemaailmsele turule tulnud jumestusvahendite kollektsioon on vallutanud iga proovija südame – eriti popiks on saanud taskukohane ja kvaliteetne jumestuskreem, mis peab päeva lõpuni vastu ka Brasiilia troopiliselt niiskes kliimas.

TikToki ümber kolinud Mari Maria profiilil on enam kui 25 miljonit jälgijat ja teda peetakse tiktokkerite poolt üheks usaldatumaks ilutoodete arvustajaks. Vaatamata oma peadpööritavale edule on sisulooja jäänud siiraks ega karda anda ka koostööna arvustatud toodetele oma ausat hinnangut. Ilublogija keskendub meigivahendite ja erinevate ilutoodete ülevaadete tegemisele ning näitab ka ette pilkupüüdvaid jumestamise viise.

Ikoonilised ilublogijad ei ole kuhugi kadunud

Jeffree Star on internetiavarustes seigelnud juba nendest aegadest saati kui kõige populaarsem sotsiaalmeediakanal oli MySpace – nüüdseks on sellest ajast mööda ligi kaks dekaadi. Stari peetakse laialdaselt üheks esimeseks ülemaailmse populaarsuse saavutanud ilule keskendunud blogijaks-suunamudijaks ja mitmed erinevad skandaalid pole Jeffree Stari positsiooni oluliselt kõigutanud. TikTokis enam kui kuue miljoni vaatajaga jumestuskunstnik annab vaatajatele ilunippe, arvustab erinevaid ilutooteid ja reklaamib ka enda meigitoodete brändi tooteid.

James Charles, kes on vähemalt sama vastuoluline kui Jeffree Star, on endiselt sama aktuaalne kui viis ja kümme aastat tagasi. Sisutootja meiginippe ja ilutoodete arvustusi hindab ja jälgib enam kui 20 miljonit YouTube’i vaatajat ja peaaegu 40 miljonit tiktokkerit. James Charles teeb sageli koostööd koos teiste armastatud sotsiaalmeediastaaridega nagu Charli D’Amelio, Addison Rae ja Liza Koshy. Charlesi vaadatumate videode seast leiab nii viraalsete “iluhäkkide” katsetusvideosid, erinevate toodete ülevaateid ja ka elustiilivideosid, mis keskenduvad lihtsalt meelelahutusele. James Charles on koostöös jumestustootjaga Morphe avaldanud omanimelise meigitoodete kollektsiooni, mille kõige populaarsem element – lauvärvide palett – on saavutanud tõelise populaarsuse ning mida hindavad kõrgelt ka Eesti jumestajad.

Võta brändisaadikutena tuntud TikTokistaaride sõnu skeptiliselt

Brändid kasutavad TikToki järjest sagedamini oma uute toodete turundamiseks – sageli nõnda kavalalt, et vaataja ei pruugi arugi saada et vaatab videot, mis on mõeldud suunama teda kindlat toodet ostma. Selliseks reklaamimiseks värvatakse sageli laiemale avalikkusele tuntud sotsiaalmeediastaare või ka väiksemaid mikrokuulsusi, kellel on kindlasse huvigruppi kuuluv jälgijaskond. Kuigi TikTok on paljude eestlaste seas pigem humoorikate otseülekannete jälgimise koht, pikitakse sageli naljaka sisu hulka ka salareklaame.

Kui paned tähele, et sinu lemmikute hulka kuuluv ilublogija võtab luubi alla vaid kindla brändi tooted ning kirjeldab neid vaid ülivõrdes sõnadega, võib tegu olla koostööna valminud videoklipiga. Tuntumad ilumaailma sisutootjad on koostööna valminud postitused ka vastavalt märgistanud, kuid verivärsked ilutiktokkijad ei pruugi seda tüüpi “parimate praktikatega” kursis olla.

Tunnuspilt: solenfeyissa.com

Viimsi Uudised

Jaga: