Jaak Sepp: Viimsi valla bussiliiklusest

Kuna Viimsi valla siseliinide bussiliiklus oma ümberkorraldustega on tekitanud küsimusi ning vahest isegi teatud rahulolematust, proovin selgitada ümberkorralduste tagamaad.                 

Ühistranspordi kasutusmugavus on olnud väga pikka aega probleemiks justnimelt Viimsi idakalda rahvale. Vaatamata liinide rohkusele jäid intervallid hõredaks ning ühendused Tallinna kesklinnaga vaevaliseks.

Üksikisikute pöördumisi valla poole toimus palju, tulemuseks mõne väljumise lisamine või nihutamine. Käesoleva aasta märtsis kokkutulnud Randvere ühistranspordi töögrupp (RÜT) tegi kokkuvõtliku analüüsi olemasolevatest marsruutidest ja graafikutest. Samuti konsulteeriti nii Tammneeme kui Leppneeme külavanematega.

Näiteks Randvere aedlinna peatust läbis 8 erinevat liininumbrit, mõni neist ainult 2 korda tööpäevadel. Algusaegadel loodud V2, mis võimaldas 38-le ümber istuda, ühtis selleks ajaks mõistliku ooteajaga mõnel üksikul korral. V6 sõitis igal väljumiskorral erinevat teed pidi. Selline segadus ei saanud kuidagi soodustada ühistranspordi kasutamist.

RÜT koostas omapoolse nägemuse koondatud marsruutidest ja tihedamatest intervallidest. Eesmärk oli näidata, et olemasoleva ajale jalgujäänud ja ebaloogilise süsteemi ümberkujundamisel ei olegi ressursse väga palju lisaks leida.

Vallapoolsed ühistransporditeema esindajad rõhutasid alati, et prioriteet on teenindada koole. Nende väitel olevat liinid ja graafikud kujundatud nii, et kõikide piirkondade lapse saaksid bussiga kooli ja tagasi. Reaalsus oli kahjuks teine. Mõned bussid väljusid minuti-paar enne tunni lõppu, mõnda pidi ootama 30 või enam minutit.

RÜT arvestas oma ettepanekus nii Randvere kui Viimsi keskuses asuvate koolidega, tagades iga tunni lõppedes vähemalt 1 bussi igas suunas 10-20minutiga peatusesse jõudmisega.

Lisaks koolilaste teenindamisele on RÜTi eesmärk tuua ühistransport lähemale kõigile valla elanikele, et saaksime vähendada autode kasutamist. On ju olnud pidevas fookuses omavalitsuse rohepoliitika rõhutamine. Mis saaks veel rohkem kui autostumise (CO2 emissiooni) vähendamine läbi ühistranspordi seda ellu viia?!

Töögrupi ettepanekuid arvesse võttes loodi valla poolt uued ringliinid, mis lisavad just õhtusel ajal ümberistumisvõimalusi Ecolandi juures, tulles linnast buss nr. 8-ga. Samuti on võimalus kasutada busse nr. 1, 34 ja 38. Lühenenud on Laiaküla laste teekond Randvere kooli ning Soosepas on liiklus hetkel väga tihe.

Teema ei ole sellega suletud. Valla esindajad on valmis meiega koostööd jätkama, et leida veelgi paremad võimalused nii koolilastele kui kõikidele teistele ühistranspordi kasutamiseks. RÜT soovitab leida aeg, et põhjalikult tutvuda uute liinide ja graafikutega. Võite leida enda jaoks väga sobivaid lahendusi või anda teada väga kriitilistest murekohtadest.

Samuti on oodatud kõik aktiivsed elanikud osalema aruteludes – kõik head mõtted on teretulnud.

Jaak Sepp on Randvere külavanem ja Kogukondade Viimsi liige.

Kui lugu meeldis, siis palun toeta sõltumatut kogukonnaportaali ning ANNETA.

Viimsi Uudised

Jaga: