Tänavu suvel hakkavad Tallinnas sõitma gaasibussid ning alustatakse elektribusside katsetamist.
Eelmine aasta soetati gaasil töötavad 60 normaal- ja 40 liigendbussi, maksumusega 27 miljonit eurot. Aastaks 2025 on Tallinnal eesmärk kõik diiselbussid välja vahetada gaasibusside vastu.
Kuid Tallinn on juba teinud ka järgmised sammud elektribusside suunal. 15. juunist hakkab liinil nr. 4 Balti jaam – Mustamägi sõitma elektribuss. Kuu aega testitakse sellel liinil Solaris Bus & Coach S.A elektribussiga Urbino 12, mis on 220kw võimsusega ning saab sõita ühe laadimisega 150km. Kui 2025. aastaks peavad diiselbussid olema ajalugu, siis 2035. aastaks peaks kogu ühistransport olema üle läinud elektrile. Mis tähendab, et sõitma jäävad vaid trammid ja elektribussid.
Kui Tallinna ja lähivaldade elanikkond kasvab ning inimesi kolib pealinna lähistele pidevalt juurde, on vaja lisada juurde ka BUS radasid koos taskutega. Eriti kui on soov käima panna ekspressbusse liinidele, kus neid kunagi varem pole olnud.
BUS rada annab efekti vaid peatustaskute olemasolu korral, sest muidu jääb ekspressbuss teiste busside taha kinni ja kaotab oma eelise. Kui ekspressbuss näiteks tuua Lubja mäe parklani ning lisada Viimsis ja Pirital mõni peatus, siis kulud on kindlasti kuuekohalised numbrid. Ehk iga omavalitsus peab ise otsustama, mis lahendus on optimaalseim.
Rae vald on koostamas projekti, et Euroopa Liidu fondid avanedes s saaksid nemad oma trammiliiniga kohe nii öelda jaole minna. Teiste Tallinna ümbruse valdade osas on hetkel kahjuks vaikus.
Liigume paratamatult rohetranspordi suunas, Tallinn on suunda muutmas ning lähivaldadel ei jää muud üle kui liituda selle protsessiga. Sest kes tahaks olla see omavalitsus, kes saastab keskkonda, mis on olnud enne meid ja on pärast meid?!
Oliver Liidemann on Keskerakonna valijate poolt valitud esindaja Viimsi volikogus.
Viimsi Uudised
Jaga: