Esitan lühikese tagasivaade Muuga tee Viimsi valla piirini laiendamise epopöale.
Aastal 2017 valmis kergliiklustee Randvere tee Muuga tee ringist kuni Lasketiiru teeni. Edasi rajati kraav ja valmistati ette kergliiklustee trass Lasketiiru teest kuni Kordoni teeni ehk 38 bussi lõpp-peatuseni. Kogukond ootas, et kohe-kohe saab valmis ka viimane kilomeeter ja enam ei pea Randverest Muugani jõudmiseks eluga riskima, aga edasi…ei toimunud midagi ja ettevalmistatud trass kasvas uuesti võsasse..
Olen seda teemat koos Kogukondade Viimsiga kuumana hoidnud alates aastast 2020. Oleme esitanud neli ametlikku arupärimist ja selgitustaotlust, lugematul arvul küsimusi ja mitmeid ettepanekuid, sh. erinevatele vallavanematele ja abivallavanematele.
22. septembril 2020 esitasime antud teemal esimese arupärimise, milles märkisime ka, et katastrikaart näitab, et kogu vaidlusalune lõik on üks transpordimaa kinnistu ja külgnevad kinnistud planeeritavat kergliiklusteed ei hõlma.
Saime vallavanem Illar Lemettilt järgmise vastuse: „Muuga teel on ligi 1 m laiused peenrad, mida mööda on jalakäijal ja jalgratturil võimalik nüüd valgustatud sõiduteel liikuda“ ja et „planeeringu elluviimine ei sõltu Viimsi vallast, kuna pikka aega olid ühe kinnistu puhul lahendamata omandisuhted“.
Kommenteerisin toona seda lugu Viimsi Uudistes järgmiselt: „Olgu, vastused või mittevastused – ootan seekord VVV-lt TEGUSID, mitte õigustusi!“
Ja kui suure osa detailplaneeringute ja kaevamiste algatamisel on õigustuseks nn “avalik huvi“, siis antud juhul on tõepoolest tegemist AVALIKU HUVIGA ehk VALLAKODANIKE ELU JA TERVISE SÄÄSTMISEGA.
5. novembril 2020 esitasime eelarvestrateegiasse ettepaneku viia lõpule Muuga tee kergliiklustee ehitus ja ühendada see Maardu linna kergliiklusteede võrgustikuga aastal 2021. Sellest ajast on kergliiklustee ehitamine arengukavas ja eelarvestrateegias kirjas, tõsi tähtaeg on pidevalt nihkunud vaatamata Kogukondade Viimsi iga-aastastele katsetele see lõplikult fikseerida.
Novembris 2021 tegime ettepaneku ka 2022. aasta eelarvese Muuga tee jalgratta- ja jalgtee ühendamiseks Maardu linna kergteede võrguga, kogukulu kuni 400 000 eurot.
Nüüd lõpuks, 8 aastat hiljem, saab „kannatuste raja“ viimane kilomeeter likvideeritud.
22. septembril 2022 tegime ettepaneku tuua eelarvestrateegias Muuga tee jalgratta- ja jalgtee Maardu linna kergteede võrguga ühendamise tähtaeg 2024 -st aastast 2023-sse. Jäi 2024, mis lükkus reaalsuses veelgi aasta võrra edasi – valimisaastasse!
Nüüd lõpuks, 8 aastat hiljem, saab „kannatuste raja“ viimane kilomeeter likvideeritud. Ajastus on vallavalitsuse poolt „suurepärane“ – just valimiskampaania tipphetkeks.
Tundub, et seekord saab tehtud. Loodan, et „kaua tehtud kaunikene“!
Üks küsimus on jäänudki vastuseta – millisel eesmärgil valmistati ette – puhastati võsast ja puudest – merepoolne trass, mis on tänaseks uuesti võssa kasvanud? Seal oleks ju ruumi rohkem ja tuult vähem olnud?
Ants Erm on Viimsi vallavolikogu liige (Kogukondade Viimsi).
Loe samal teemal:
“Ants Erm: Muuga kergliiklustee tuleb lõpuni ehitada”
“Muugalased paljastasid Facebookis Pille Petersoo valimispopulismi”
Kui lugu meeldis, siis palun toeta sõltumatut kogukonnaportaali ning ANNETA.
Viimsi Uudised
Jaga: