Viimsi vald tegi veerand miljoni eest ümber 8 aastat tagasi rajatud parkla

Toimetuse tähelepanu juhiti asjaolule, et tänavu suve lõpul toimusid ulatuslikud ehitus- ja asfalteerimistööd täiesti kasutuskorras Lubja suusanõlva vastas asuvas parklas.

Uurisime teemat ning selgus, et Viimsi vallavalitsus on asfaldile uue kihi panekuks ning parkla osaliseks ümberkujundamiseks kulutanud ligi veerand miljoni eurot.

Saatsime abivallavanem Alar Mikule (Reformierakond) järgmised küsimused:

„Viimsi ehitab taas ümber Lubja–Randvere sõlme (parkla). Sellest lähtuvalt on meil Teile järgmised küsimused:

  1. Miks varasem lahendus ei toiminud ? Ehitati see ju sama eesmärgi nimel ja mitte väga ammu.
  2. Mida saame 260 989,25 euro eest ? Nii palju maksab seni 2025. aastal tehtud viimane ümberehitus (https://riigihanked.riik.ee/rhr-web/#/procurement/8952784/contracts)
  3. Kui palju see parkla tänaseks on kokku vallale maksma läinud ?

Tooome ära abivallavanema vastuse täismahus ja muutmata kujul:

“2017. aastal koostatud parkla lähteülesanne ei arvestanud Tallinna kavatsusega viia liinibusside seisuplatsid ja bussijuhtide ooteruumid kesklinnast välja. Seetõttu projekteeriti Lubja parkla algselt eelkõige Vimka mäe klientide, Pargi & Reisi kasutajate ning piirkonna elanike ja nende külaliste tarbeks; lisaks arvestati vaid olukordadega, kus vajadusel võiks alal parkida ka vallasiseseid busse. 2019. aastal rajatud parkla valmis vastavalt tollasele ehitusprojektile ja ehitusloale.

2023. aastal esitas Tallinna linn esmakordselt informatsiooni, millisest asukohtades Viimsis vallas nad näevad vajadust seisualade loomiseks, kui soovitakse piiriüleste liinide käigushoidmist.  Üks nendest asukohtadest oli Hundi tee 31 parkla ning see läbi muutusid vajadused: Tallinna liinibusside (pikemate, kuni 18,75 m) teenindamiseks oli vajalik seisuplats ning sellega seotud teenindav taristu – mida 2019. aasta lahendus ei sisaldanud ega võimaldanud, ka polnud sellekohast teadmist. Seetõttu oli vaja parklat ümber kavandada ja projekteerida täiendavat taristut.

2023. aasta lõpus edastas Tallinn vallale põhimõttelise valmisoleku pikendada bussiliini nr 1 Lubja–Randvere ringini eeldusel, et piirkonnas on tagatud sobiv seisuplats ja ehitatud seisuplatsile vajalik taristu. Sellele järgnevalt viis vald läbi hankemenetluse projekteerija leidmiseks ning 2023. aastal alustati Hundi tee 31 busside seisuplatsi projekteerimist.

Seisuplats ehitati vastavalt 2023. aastal koostatud põhiprojektile ning selle ehituse käigus teostati töid: tugevdatud alus 18,75 m pikkustele bussidele (tsementstabiliseeritud aluskihiga), vajalik tehnovõrkude taristu bussijuhtide soojaku jaoks, ootealaga seotud teenindusala ning muud liiklus- ja ohutuse lahendused. Seisuplats on valmis ja vastab tänastele liinibusside ning teeninduse nõuetele. Tallinna linn paigaldab bussijuhtide soojakud peatselt.

Seisuplatsiga seotud ehitustööde maksumus katab 2025. aastal viidud viimase ümberehituse/teisendustööde hankega seotud töid (hanke dokumentatsioonis toodud tööde mahus). Tööde eesmärk oli kohandada ala ja taristu vastavalt tegelikele kasutusvajadustele ning tagada ohutus ja töötingimused bussijuhtidele. Täpsem ülevaade hangete ja lepingute mahust on avalikus riigihangete registris. Suures osas toestati töid, mida algselt parklas ei olnud – kui oleks kohe parkla rajamisel teadmine olnud, et Tallinn kavandab linnast seisuplatsid kaotada, saanuks need lahendused projekteeritud ja ehitatud juba toona algse parkla ehitustööde koosseisus.”

Tunnuspilt: ümberehitatud parkla 10. oktoobril 2025.

Loe samal teemal:

Möödunud suvel kasutati Viimsi Pargi ja Reisi parklat 13-l korral”

Kui lugu meeldis, siis palun toeta sõltumatut kogukonnaportaali ning ANNETA.

Viimsi Uudised

Jaga: