Kui kulukas on kasutatud Audi ülalpidamine?

Audi kuulub vaieldamatult kõige ihaldatumate noobel- ehk preemiumklassi autode hulka.

Täiesti tuttuue Audi soetamine eeldab Eesti keskmisest kopsakamat rahakotti, kuid kasutatud Audi on kättesaadav palju laiemale ostjate hulgale ja sealhulgas neilegi, kellel sissetulekud pigem harju keskmised.

Väga hea kvaliteet, kõige tänapäevasemad tehnilised lahendused ja silmapaistev välimus on kindlad argumendid, mis Audi kasuks räägivad. Samas tuleb vaadata ka auto ostmisele järgnevaid kaasnevaid kulusid, mis rahakotile igapäevaselt otsest mõju avaldavad.

Kui kulukas on kasutatud Audi ülalpidamine? Ühest vastust sellele küsimusele tegelikult polegi. Auto ülalpidamiskulu sõltub mitte auto margist, vaid selle kasutamise intensiivsusest. Lihtne loogika ütleb, et mida rohkem sõidad, seda suuremad on ülalpidamiskulud. Saame hinnata, kas kasutatud Audi pidamine on teiste automarkidega võrreldes kulukam või mitte ning seda ta kindlasti pole.

Alustame Audi jõuallikatest

Sortiment on lai: valida saab nii bensiini-, diisel-, kui ka hübriidmootoriga autode vahel. Mida võimsam mootor, seda suurem on üldjuhul ka kütusekulu, seda eriti linnatingimustes liigeldes.

Tõenäoliselt on tanklaarved väiksemad, kui valida omale ringi sõitmiseks 190 hobujõuga 2-liitrise diiselmootori asemel hoopiski 1,6-liitrise 116 hobujõuga diiselmootor. Tasub endalt küsida: kas on mul seda 74 lisa-hobujõudu ikka päriselt vaja ja kas nendest loobumine muudaks minu sõidukogemust sellisel määral, et seda ei kompenseeri ka igakuiselt kütusekulult säästetud raha.

Üldiselt piisab linnasõitudeks väiksema töömahuga motorist ja ainult juhul, kui üle poole sõitudest toimub pikkadel trassidel väljaspool linna, on mõistlik soetada veidi võimsama ja võimekama mootoriga mudel. Maanteekiirustel ja madalatel pööretel on kütusekulu võimsamate mootoriga mudelitel vaat et madalamgi, kui on nende väiksema töömahuga sõsaratel.

Parim, aga kindlasti ka kulukam, soetada on hübriidmootoriga variant, millel aitab linnasõidu kütusekulu madalana hoida elektrimootor, mis kiirendustel ja paigaltvõtul sisepõlemismootorile tuge pakub.

Hooldusest pole pääsu 

Teine oluline kuluartikkel auto pidamisel on hoolduse- ja remondikulu. Kuna enamusel teise ringi autodel on läbi saanud kohustus teha korralist tehnohooldust margiesinduses, on kasutatud Audi omaniku valikuvõimalused autohooldusel üsna avarad – hooldust võib nüüd teha praktiliselt igal pool.

Arvestades, et Audi kuulub samasse autotootjate gruppi (VAG Grupp) koos Škoda, Seati ja Volkswageniga, on suurem osa Audide korraliseks hoolduseks vajalikke kuluosi laialdaselt ja mõistliku hinnaga saadaval.

Lisaks on praktiliselt iga nüüdisaegsetele nõuetele vastav töökoda võimeline teostama Audi korralist tehnilist hooldust. 

Seega ei tohiks pruugitud Audi regulaarne hooldamine olla kallim, kui mistahes muud marki auto tehnilise seisukorra hoidmine. Audi korraline hooldusvälp on 30 000 kilomeetrit, aga loomulikult võib seda teha ka sagedamini, eriti kui arvestada, et meie ilmastiku- ja teeolud kipuvad olema Euroopa keskmisest veidi kehvemad.

Põhjamaine kliima kasvatab kulusid

Tulenevalt meie teeoludest vajab Eestis ringi liikuva sõiduki veermik tähelepanu ja hoolt ehk veidi enam kui Saksamaa siledatel (kiir)teedel liiklev liigikaaslane. Õnneks pole Audi omanike elu ülemäära keeruline ka selles osas – enamus pukse ja liigendeid on VAG Grupi autodel ristkasutatavad ja mõistliku hinnaga B-klassi varuosad on laialdaselt saadaval.

Ka rahaliselt pole eriti vahet, kas hooldust vajab Audi, Škoda või Volkswagen. Kindlasti on kallimad kõik elektroonikaga seotud varuosad ja tööd, aga seda on nad sõltumata automargist.

Kokkuvõttes on kasutatud Audi ülalpidamine võrreldes teiste preemiumklassi sõidukitega kindlasti soodsam ja võrreldav pigem täiesti tavalise (uue) keskklassi sõiduki ülalpidamise kuludega.

Tunnuspilt: pexels.com

Viimsi Uudised

Jaga: