Livall nutikiivrite maaletooja leidis turuniši

Tänavu kevadel tegutsemist alustanud nutikate rattakiivrite Livall maaletooja on nüüdseks oma turunišši avardamas.

Kuidas sellise lahenduseni jõuti, räägib lähemalt Livall nutikiivreid turustava Clevison OÜ esindaja viimsilane Vahur Käo.

Idee hakata turustama kiivreid, mis teeksid liikluses osalevad jalgratturid ja rulluisutajad hästi nähtavaks ning samal ajal võimaldaks neil aktiivselt nutiseadmete vahendusel suhelda, tekkis elust enesest. Meie teedel ja tänavatel sõidab ohtralt rattureid, kes samal ajal kuulavad kõrvaklappidest muusikat ning räägivad oma nutitelkefoniga või koguni loevad sealt sõnumeid. See on kõike muud kui ohutu, eriti kui näiteks kiirel elektrirattal sõitja ei kanna kiivrit.

Otsides meie rattapoodidest toodet, mis tagaks ratturite nii ohutuse kui võimaluse sõidu ajal turvaliselt suhelda ja muusikat kuulata, selgus et sellist polegi. Interneti surfates leidsime aga, et Livall nutikiivreid kasutatakse mujal maailmas laialdaselt. Kuna suhtlen sõpradega pidevalt telefoni teel, siis meeldis just, et seda kiivrit kandes ei pea kõrvaklappe eraldi kasutama.

Väga hea funktsionaalsuse annavad kiivril kaks sisseehitatud Bluetooth kõlarit. Tuulekindel mikrofon võimaldab sõidu ajal käsi juhtraualt võtmata telefoniga rääkida.  Kõnesid saan vastu võtta või viimati valitud numbrile helistada kasutades juhtrauale paigaldatavat pulti. GPS-i navigeerimine annab iga läbitud kilomeetri järel mulle häälsõnumiga teate, kui palju ja kaua olen sõitnud ja mis on mu keskmine kiirus. Kui peaksin sattuma õnnetusse, saadab nutikiiver automaatselt hädaabisõnumi minu määratud telefoninumbrile koos õnnetuskohaga kaardil. Kiivril on taga plinkiv ohtutuli ning puldi abil saab enne pöördeid sisse lülitada ka suunatuled. Igast tehtud sõidust saan nutitelefoni salvestada läbitud trassi koos muude andmetega (aeg, nii keskmine kiirus kui kiirus eri lõikudel jmt).

Esindusõigused

Kõige strateegilisem otsus oli Livall kiivrite maaletoomiseks ametliku esindusõiguse hankimine. Läbirääkimised kiivrite ja lisavarustuse tootja Livall esindajatega kulgesid konstruktiivselt. Et jõuda kokkuleppele tingimuste osas, oli oluline ka silmast silma kohtumine. Esindusõiguse saamine näitab usaldust meie tegevusplaanide osas ja aitab kindlustada positsiooni  turusegmendis.

Maaletoomine

Alustava ettevõtte esimeseks proovikiviks sai esmase tootepartii soetamine ning selle reaalne kohaletoimetamine. Selleks tuli teha suht kopsaks alginvesteering ning läbida bürokraatlikud tolliprotseduurid.

Kardetud tolliprotseduurid aga osutusid pigem meeldivaks. Need võtsid kõik aega, aga täna võib ütelda, et Maksu- ja Tolliametis on suurepärane teenindus. Sealsed ametnikud on sõbralikud ja kompetentsed juhendama, kuidas ja mida teha ning milliseid juhendeid lugeda, et saaks deklareerimisega iga alustav ettevõtja hakkama.

Turustuskanalid

Esimese maaletoodud partii turustamisel kasutasime väga traditsioonilist lähenemist. Käisime otse rattapoodides ning näiteks Veloplus võttiski Livall kiivrid kohe müüki. Hiljem on lisandunud teisigi rattapoode. Oleme nutikiivreid müünud ka tuttavatele ja sõpradele ning tutvustanud antud toote võimalusi YouTube’i ja Facebooki vahendusel (https://www.facebook.com/livalleesti/). Koheselt lõime ka oma ettevõtte veebi (https://clevison.com/).

E-pood

Kuigi edasimüüjate e-poodides on meie nutikiivrid saadaval, oleme võtnud suuna oma e-poe loomisele. Näeme, et nõnda saama muuta oma turundus- ja müügitegevus võimalikult efektiivseks ning tarbijasõbralikuks.

 

Jaga: